Hoe werkt het

Gebaseerd op jouw doelstellingen en beschikbaar budget gaan we voor de beste invulling en de meest effectieve aanpak. Op basis van de specifieke behoefte van jouw klant, richten we samen de online marketingstrategie in. 

Wil je direct meer weten? Neem dan contact met me op via 06- 48 79 22 14. Hieronder lees je meer over mijn aanpak.

Wat bied je aan?

Waarom kopen klanten jouw product? Of waarom zouden ze het moeten kopen? En waarom verkoop jij het product? (De “why” vraag). Hier begin ik altijd mee. Want jouw overtuigingen als ondernemer bepalen je producten of diensten.

Aan wie bied je dit aan?

Wat voor klanten heb je nu? Wat is hun motivatie om bij jou te komen? Wil je graag meer van deze klanten? Of ben je juist op zoek naar een andere doelgroep? Het soort klanten dat je wilt hangt altijd af van je doelstellingen en andersom.

Wat wil je bereiken?

Vaak gaat het om harde, financiële doelen. Een bepaald aantal nieuwe klanten of een bedrag aan omzet dat moet worden gehaald. Doelstellingen zijn alleen niet altijd financieel. Betrokkenheid bij je merk kan een ook doel zijn. Net als jezelf gewoon goed presenteren op sociale media of je relatiebeheer verbeteren. Daar gaan we eerst mee aan de slag.

Waar zijn deze mensen te bereiken? Welke online kanalen zijn daar geschikt voor?

Bijna 8 miljoen Nederlanders hebben een Facebookaccount, 1 miljoen Nederlanders hebben een Instagram account en ruwweg hetzelfde aantal zit op Snapschat. Elke seconde worden er 40.000 zoekopdrachten uitgevoerd op Google. Praktisch iedereen is dus te bereiken.

De vraag is waar jouw specifieke klant het beste te bereiken is. En op welk moment.

Is het handig om een advertentie te plaatsen bij een specifieke zoekopdracht (AdWords)? Of is het effectiever om bij een selecte doelgroep voorbij te komen in de tijdlijn van Instagram? Of is goed ingerichte en bijgehouden Facebookpagina met aansprekende inhoud de beste oplossing?

Het zijn allemaal totaal verschillende aanpakken, verschillende platforms en verschillende strategieën die vaak aanvullend op elkaar zijn. Het is mijn taak om de beste aanpak te bepalen, zodat we jouw doelstellingen behalen op de meest effectieve manier.

Zijn hier kosten aan verbonden?

Ja. Maar hoeveel heb je volledig zelf in de hand. Het uitvoeren van jouw volledige social media beleid kost veel meer tijd en geld dan alleen advies en begeleiding. Wil je online adverteren? Ook dit budget kun je volledig zelf bepalen. Voor een paar euro per dag kun je vaak al een online advertentiecampagne uitvoeren.

Wat is een lead en wat zijn de maximale kosten per lead?

We bepalen eerst samen wat de doelstelling is en wat een “lead” is. Een lead is bijvoorbeeld een offerte aanvraag, een inschrijving voor een evenement, een nieuwe klant, enzovoorts. Daarna bepalen we wat een nieuwe lead maximaal mag kosten.

Aan de slag! (meten is weten)

Zodra ik voor jou aan de slag ga, hou ik je op de hoogte van de resultaten. Het voordeel van online marketing is namelijk: het is volledig meetbaar. Er is alleen geen heilige formule voor de perfecte aanpak. Het is altijd uitvoeren, meten, bijsturen en doorgaan. Het is aan mij om ervoor te zorgen dat dit zo optimaal mogelijk gebeurt.

Ik wil weten wat dit mij kan opleveren

Neem contact met me op, ik kom met alle plezier bij je langs! Bel 06-48 79 22 14 of vul onderstaand formulier in.